Gå til innhold
Arkivverket

[#3932] Lukretia von Krogh


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Kan noen hjelpe meg med noen opplysninger. Det gjelder Lukretia von Krogh. ( Hun er så vidt omtalt i boken: Luster bygd og ætter, 1926, av Jon Laberg ). Hun skal ha vært gift med en Jens Beim inne på Hafslo. Hvem var foreldrene hennes, og når og hvor var de født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hei Øyvind! Lukretia (som døde 1741) var 3. kona til Jens Nilssen Hess d.y. (ca 1675-1742), som overtok Beim etter sin far omkring 1690. Hans halvbror med samme navn er min kones 5. tippoldefar, så vi har "gravet" endel i disse slektlinjene. Jeg glemte i mitt forrige svar til deg å oppgi min e-post adresse, som er tophat@online.noHører gjerne fra deg for mulig utveksling av info. Vennlig hilsen Hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Svein Wiiig

Hei Øyvind. Har det meste om denne slekten.Send mail til sveinwiig@gmail.com, så skal jeg oversende det du trenger.Danmarks Adels Aarbog 1898 har det meste om slekten frem til ca 1895, det finnes også en tysk familiebok etter Fredrik Ferdinand von Krogh (1898), som også (i motsetning til DAaa) også omtaler de de inngiftede slekter. Tror de har en kopi på det Konglige Bibliotek (eller noe sånt) i København, eller Århus. Den norske stamtavlen er samlet av Adam Gottlob von Krogh, den tyske av C.C. von Krogh. Har ikke kildene her nå, men mener å huske at Lucretia von Tillings har gitt navnet sitt videre til Lucretia von Krogh..Du vil også finne en del info i '330 Generalspersoner'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.