Gå til innhold
Arkivverket

[#3934] Telemark


Gjest Bente Engelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Engelsen

Søker opplysninger om Johan August Olsen f. 1845, mulig Bohuslæn, og hans kone Sørine Gutormsdtr. f.1850 mulig Kristiandsand. Disse var bosatt på Feset/Fæseth i Bamble , Barn: Karoline f.1878 bosatt i Bamble, Gustav , Sofie utv.til New York ,USA , og Søren Amandus Flyttet til Kristiandsand. Takknemlig for all hjelp, Mvh. Bente Engelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner Sørine på Rønningen i Bamble på 1865 - tellinga - da tjenestejente. Men det var en sønn til! Karl. I 1900 tellinga finner jeg hele familien samlet. på Ukjent sted! De er altså registrert i folketellinga - men på ukjent sted. Om du klikker nederst på denne siden på "Nyttige lenker" og så går videre inn på "Registreringssentralen for historiske data" Videre inn på "søking i Folketellinger" om du da skriver "August" i fornavn "Berg" i Etternavn "Båhusl%" i fødested....deretter klikker på 1900................................. så finner du hele gjengen! - men vi aner jo ikke hvor det er.Vennlig Hilsen Jon Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Takk for hjelpen ,nå har jeg fått det på papir at de fantes i tellingen(Sørine hadde jeg reg.i 1865) men skulle så gjerne visst hvem foreldrene deres var også.Er det noen som har tilgang på flere opplysninger om Sørine og (Johan) August Berg(Olsen)? Hvor finner man lettest personer i sverige? Rotet meg innom på noen sider igår men det gikk ikke så bra. :) Mvh. Bente Engelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei Bente:)En bra adresse til deg www.genealogi.se (har fått mye hjelp der). Gå først inn på innehold, deretter register. Så finner du anbytarforum, gå inn der å så på landskap. der du kan etterlyse folk, (geografisk)Mvh Magne. vis det er noe du lurer på ta kontakt på hagenmarcel@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Gruvearbeider Johan August Olafsen ble viet 13.02.1874 i Bamble til Sørine Guttormsdatter. August ble født 25.01.1845 i Foss församling i Bohuslen. Far: Olaf Olsen. Barn: Pernille Caroline f. 11.11.1878, Gustav Bertinius f. 25.10.1881, Carl Martin f. 12.07.1884, Sofie Marie f. 12.01.1888, Søren Amandus f. 04.10.1890. Sørine født 06.01.1849 i Bamble. Foreldre Guttorm Torbjørnsen og Pernille Sørensdatter. Guttorm og Pernille gift 1845 i Bamble. Begge bor på Rørholt i Bamble. Fedre: Torbjørn Olsen og Søren Hansen. Kilde: Kirkebok for Bamble. Bygdebok for Bamble (bind 2, side 429): Torbjørn Olsen var i fra Kviteseid, gift med Gunhild Larsdatter fra Bamble (datter av Lars Olsen og Berte Jensdatter). Mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

"Ukjent sted" må være Nes ved FlekkefjordHvis du søker i FT1900 i her i Digitalarkivet med Fornavn "lik" August, Etternavn "lik" Berg og Fødested "begynner på" Båhus, finner du August Berg & familie.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Woje

Noen flere biter til puslespillet! Innflyttede i Bamble 1873:Ungkar Johan August Olafson f. 15.01.45 Hendsigt med indflytningen var grubearbeid. Kommer fra Foss forsamling, Bohuslän, oppholder sig på Rørholt.August Berg ble ansatt ved de franske apatittgruvene i Bamble 01.11.76 og oppgav at han kom fra Søndeløv pgj.Han sluttet ved gruvene 25.01.93 Mvh Kjell W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Hei igjen. Det ser ut til at jeg trenger mer hjelp fra dere der ute. Har nå sittet og sømfart Bygdebøkene for Bamble og finner på s. 399,bd1,under Rørholt en Hans Jonssøn g.m Pernille Eriksdtr. som har en sønn; Søren dpt.1785. Kan dette være den Søren som senere er far til Pernille g.m Guttorm ? Er det noen som har mulighet til å sjekke dette? Fant ikke Pernille og Guttorm nevnt under Rørholt etter at de var gift. Lurer også på hvor i Drangedal Lars Olsen dpt. ca.1760,g.m Berte jensdtr, kom fra ,og hvor Berte kom fra. Mvh. Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Dette er vel neppe noe hjelp: men jeg fant det i alle fall. Dersom det virkelig er noe i det som står nedenfor, så finner du sannsynligvis plassene til foreldrene i kirkebøkene ved dåpen:----------------------- Telemark, Norway Father: Lars Olsen, Mother: Birte Jensen 1. Ingeborg LARSEN - Christening: 14 Jan 1798 Bamble, Telemark, Norway 2. GUNNILD LARSEN - Christening: 13 Nov 1791 Drangedal, Telemark, Norway 3. KIERSTI LARSEN - Christening: 26 Jul 1789 Drangedal, Telemark, Norway ------ Ta ikke oplysningene for god fisk ---de må sjekkes - er fra Mormoner-databasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Engelsen

Takk til deg Jon, Er det noen flere som vet mer om disse personene så vil jeg bli veldig glad for alle opplysninger som kan bidra til at jeg kommer videre på denne linjen. Mvh.Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.