Gå til innhold
Arkivverket

[#3935] Frants Frantsson Florentinius. Prest på Nannestad


Gjest Eva Lillian Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Er det noen som har undrsøkt hvem forfedrene til Frants Frantsson Florentinius f. ca. 1520 i Firenze i Italia. Frantz var sogneprest i Nannestad i perioden 1556 - 1582. Dette her er vel vanskelig å finne ut av, men det er kanskje noen som har gransket på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg kjenner en genealog som ca 1985 utarbeidet et stort og grundig manuskript om slekten Flor. I vår kontaktet jeg ham for å få manuset publisert i Norsk slektshistorisk tidsskrift, noe som også vil bli realisert. Dessverre har det ikke kommet noe nytt om de (eventuelle) italienske forfedrene. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg trur ikke det forsket lenger tilbake en den du nevner.Jeg synes å erindre at han kom fra "det mørke Europa" for å høre presten Parelius predike. Trudde det var Norsk Slektshistorisk Tidsskrift sen hadde noe om ham ??.I Slekten Grønvold er det endel oplysninger om Flor/Floor slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Hvis jeg var uklar, så er ihvertfall budskapet at artikkelen om slekten Flor har ligget i NSTs redaksjon en tid og er under forberedelse for utgivelse, men jeg kan dessverre ikke si når, hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg trudde denne Floor /Flor slekten var lagt ut i ett tidligere NST nr.Mulig jeg husker feil, at det var i en av "Rekkene" jeg har tatt kopi en gang. Jeg får gå i "stablene" og lete. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.