Gå til innhold
Arkivverket

[#3939] Ludvig Munthe, 1520


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Hei. Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Ludvig Munthe (visstnok født 1520 i Flandern) eller hans foreldre, hvor og når de er født, eventuelt andre opplysninger om dem. Fins det litteratur på norsk om den belgiske / flamske Munthe-slekten angående den tiden og tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Gjervik

Takk Tore! Vet du hvor jeg får tak i bindet. Har selv prøvd det Deichmanske bibliotek, men om de kan hjelpe meg, det vet jeg fremdeles ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hei, Øyvind! Forsøk Hartvig Munthe: "Efterretninger om Familien Munthe i ældre og nyere Tid". Om Deichmanske bibliotek har denne, vet jeg ikke, men det er jo mulig Statsarkivet i Bergen har et eksemplar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Svenskt biografiskt lexikon finnes blant annet på Riksarkivet og i UB Oslo (Blindern). Dessuten er det gikk ut på CD-rom, og en CD finnes i Norsk slektshistorisk foreningsbibliotek i Oslo. Opphavet til slekten Munthe har en annen, men til gjengjeld kildekritisk fremstillig der enn andre steder. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.