Gå til innhold
Arkivverket

[#3943] Slekten Børnich, Kongsberg og Drammen


Gjest Torkel Fagerli
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkel Fagerli

Andreas Bornich (Bornech) (ca. 1711-1747) var leverandør (kjøpmann) på Kongsberg og var gift med Birgitte Lucie Voss (1723-1764). De hadde minst en sønn Hans Christian Bornich (Børnich, Bornech) som var født 1746 på Kongsberg og vel er identisk med den tolleren av samme navn som døde i Flekkefjord i 1813, trolig uten etterkommere.I den uskiftebevillingen Birgitte Lucie Voss fikk i 1747 nevnes også en datter uten at jeg vet noe mer om henne.Mitt spørsmål er om noen kjenner til om det er noen sammenheng mellom de ovennevnte personene og den Børnich-slekten som dukker opp i Drammen på 1790-tallet:Andreas Johannesen Børnich (Bornich) (ca. 1764-1824) var høker på Bragernes. Frem til 1800 kalles han stort sett for Bakke. Moren het Marthe Knudsdatter. Andreas Børnich var gift to ganger og har en rekke etterkommere som jeg har ganske god oversikt over.Ønsker å komme i kontakt med andre som har studert denne slekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.