Gå til innhold
Arkivverket

[#3952] Gunnar Gran, meieribestyrer på Finnsnes.


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg etterlyser opplysninger om hvor GG kom fra og hvem som var hans foreldre. Han var visstnok sønn av en prost, muligens i Aurskog-Høland. GG var aktiv for å få bygget Gisundbrua, som forbinder Senja med fastlandet, og det ble visst reist en statue av ham på Finnsnes på grunn av dette. Ethvert hint mottas med takk! Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Til Per Helge: Takk for tipset. Jeg finner dog ikke noen e-mailadresse til dette museet på dets internet-sider. Finns det - og har du kanskje den? Hvis ikke, får jeg vel bruke "snail-mail". Til alle andre: jeg mottar fortsatt mer en gjerne mulige andre svar på min etterlysning! Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Tillater meg å komme tilbake til denne saken: Jeg har nå funnet ut at Gunnar Gran også hadde fornavnet Axel og at han med største sannsynlighet var sønn av prost Axel Gran (f. i Fet 1870- d.1951) og hustru Clara Helene Theresia Thörnblad (1873-1954). Gunnar Grans kone (som han ble skilt fra) het Margit Laake og var visstnok fra Ullensaker, der det finns gårder med dette navn. Om noen med tilgang til boken "Prester i Norge i 1914" eller lignende kunne gjøre et oppslag for meg på Axel Gran ville det være meget kjærkomment. Er også svært glad for mulige opplysninger om CHT Thörnblads og Margit Laakes bakgrunn. Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.