Gå til innhold
Arkivverket

[#3958] Wasmuth, Georg Henrik Fredrik født i Trondheim


Gjest Terje Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Pettersen

Jeg søker forfedre til Georg Henrik Fredrik Wasmuth og Maren Jacobsdatter Brun. Han skal være født i Trondheim i 1724, og giftet seg med Maren i Trondheim i 1752. Min kilde er familysearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thynes

Hei!Har du prøvd adressen www.infowest.com/personal/r/reddhen, der har jeg vært borti de samme personene,uten at jeg vet om forferdrene er angitt.Hilsen Alf Thynes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Maren Jacobsdtr Brun (1720-10.12.1761) hadde foreldre skipsfører Jacob Brun og Kirsten Pedersdtr. Jeg har ikke notert kilden, men for ektefellen har jeg Hilgunn Pedersen som kilde. Kontakt meg evt. på kari.larsen@admin.uio.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Ifølge Personalhistorisk Tidsskrift, rekke 3, nr.1, Carl Dons: Thomas Angells hus: Georg Henric Ulric Wedich Wasmuth ble født i Mecklenburg 1724. Han var regimentfeltskjær, ble først godseier til Oldervik, så til Karnes i Lyngen. Han døde i Karnes i Lyngen /Lyngengodset 8 juli 1800. Maren Brun var hans annen kone. Hun ble født 1729 og døde i 1761. Hennes foreldre var skipsfører i Trondheim Jacob Brun f.1698, d.1744 og Kirsten Pedersdatter Fester, f.1701, d. 1 jan 1767.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Petter Hoddevik

Har ei god historie ang. Georg Wasmuth. Den dreiar seg om då dei vart angrepne av engelskmenna ut for Ervik i 1811. Det vart seinare skrive skips forklaring, den er nøye detaljert og svært intressann. Wasmuth var på ei nordgåande jekt, dei var ifølge med fleire andre jekter då dei vart bomba av engelske kanonbåtar. Jekta vart teken, og Wasmuth med fleire måtte ro derifrå i lettbåt. Fleire vart drepne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Hoddevik

Lån og boka "Endre slekta" på bibloteket, der er Georg nemt fleire gangar med arvingar osv. Boka har dei på bibloteket i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Korleis kunne Georg Wasmuth vere på ei nordgåande jekt i 1811 når han hadde døydd på Karnes i Lyngen i 1800? Den Georg Wasmuth som vart angripen av engelskmenn i 1811 må vere soneson til Georg den eldre. Georg jr. var rundt 21 år i 1811.Men historia er god, den. Mvh:-)Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.