Gå til innhold
Arkivverket

[#3960] Dingsøyr i Fjaler


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Har kommet over en nøtt. Brita Hansdtr Dingsøyr, f. 1849 og d. 1908 har et uekte barn (Brita Torkildsdatter). Ved barnets fødsel, står hun oppført som Brita Andersdtr i kirkeboken. Det er også opplyst at hun bodde i Guddal. Finner ikke veien videre her, mest fordi jeg ikke har hennes gårdsnavn, eller vet hvor hun kom fra. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme videre ??? Takk for hjelp!Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

PS. Hun som er opført som B. Andersdtr er moren, og ikke datteren. Datteren er derimot oppført både som Hansdtr og Olavsdtr, i tillegg til Torkildsdtr...Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Trond Risting Kielland

Hei Bjørn Helge.Lurer du fremdeles på dette?Jeg har funnet noe i bygdeboka for Fjaler som kan være et godt spor. Der står om en Anders Bendikson Guddal f. 1804, g. 1828 med Pernille Bendiksdatter Dingsøyr f. 1807. De bodde på plassen Kalvhusgjerdet på Dingsøyr i Fjaler. De hadde en datter Berthe f. 1849. Dette kan være den Brita du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.