Gå til innhold
Arkivverket

[#3970] HURDAL - enda en gang


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg har fått så mye god hjelp her tidliger at jeg tillater meg å be om mer. (Se eventuelt "Hurdal - hjelp") 1:Etterkommere av JENS JACOBS. f. 1819 og MARTHE JØRGENSD. f.1829 fra Lillerudstad (har fått stadfestet at hele? familien utvandret i 1866)2:Jeg mangler endelig bevis på at OLA(Ole)KRISTOFFERSEN(Christophers.) utvandret til USA (ca 1875??) Ola var født 1826, hustru INGER OLSD. f.1826, bodde på LØKKEN(Lykkja) OM dette er rett familie så er jeg også her interessert i å finne nålevende slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fagerli

Jeg foreslår at du kontakter Hurdal historielag v/ Thor Trapness, han kan kanskje hjelpe deg. I bygdeboka finnes det bra oplysninger om de som eide gårder,men ikke så mye om andre arbeidere. Iflg. bygdeboka kom Jens Jakobsen fra Bjerke i Nannestad mens Marte Olava var datter av forige bruker Jørgen Gulliksen. Jens og Marte solgte gården til nye brukere som ikke ser ut til å være i familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian W.Linnerud

Hei!Mener å huske at det var to bøker!? Tror også at i den ene var det listet opp navnelister på de som utvandret.:-) Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fagerli

Til Vivian. Det er to bøker. I bind I er listet utvandrere fra 1865 til 1906. I bind II er listet fra 1846 til 1865. Til Tor: For året 1886 finner jeg Leilending Ole Kristoffersen Rustad f.1826 som reiser til Minnesota med hustru Inge Lovise Gulbrandsd. f.1826, gift 1852. Barn: Gunvald Leonard Olsen f.1866, Johan Olaf Olsen f.1869, dattersønn: Kristian Olaussen f.1874. Dette ser ut til å være samme familie som bodde i Lykkja til 1875. Der står også tre barn til, Kristine, Katrine og Kristian. Da gjenstår å se om dette stemmer med det du har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

LIV!Nå har du spart meg for mye arbeide!Dette var det endelige beviset. Har "mailet" over ditt svar med oversettelse til min forbindelse i USA, regner med at gleden blir stor der i huset! Nå gjenstår det å finne norsk slekt til begge disse familiene.(Jens Jacobsen og Ole Kristoffersen)TorTor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.