Gå til innhold
Arkivverket

[#3971] Sleksgranskere i Gausdal


Gjest Bente Tøftum Frydenlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Jeg leter etter flere aner i Gausdal, er det noen som holder på med det samme, eller kanskje du kjenner noen som du kan tipse meg om. Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Takk for tipset ! Vet du evt.hvor denne foreningen har sitt arkiv, eller navnet på noen som vet noe om dette? Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Takk for tipset ! Vet du evt.hvor denne foreningen har sitt arkiv, eller navnet på noen som vet noe om dette? BenteDe anene jeg bl.a.leter etter er nevnt på tema nr. 1844 og 1845 i dette fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Takk for tipset ! Vet du evt.hvor denne foreningen har sitt arkiv, eller navnet på noen som vet noe om dette? De anene jeg bl.a.leter etter er nevnt på tema nr. 1844 og 1845 i dette fora. Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Hvorfor prøver du ikke Slektsforskerbasen (http://www.nettside.com/regforsk.105.htm)? Her finner du fylkesoversikt, med alfabetisk kommuneinndeling, hvor du finner en masse slektsforskere som forsker i akkurat den kommunen. Under Gausdal finner du ikke mindre enn 24! Hjelpsomme folk, det vet jeg, for jeg har sjøl søkt etter aner i Gausdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei, jeg leter og etter slekt fra Gausdal. Min bestefar er født Oscar Rokvamslien i Vestre Gausdal. Hans foreldre var Ole Torgersen Rokvamslien f.1883 og Anne Amundsdtr. f.1880, begge døde i Spanskesyken 1918. Oldefars søster Tonetta Torgesrdtr. f.1872 var gift med Martin Johannesen Engetøftom f.1862 i Nordre Land. De forkorta navnet til Tøftum. Er vi av samme slekt? Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian W.Linnerud

Hei!JA! Tonetta er Bentes mann sin bestemor og min oldemor.Ta gjerne kontakt med meg på:oddgar.linnerud@c2i.net :-) fra Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Til Bjørg Thorsrud, BåstadBeklager at jeg ikke har svart deg før,men de jeg leter etter bl.a er slektene Brenna og Tøftum som er/var bosatt i Østre Gausdal. Dersom vi har felles interesser eller du allikevel ønsker det så ta gjerne kontakt Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Mikkelsen

Jeg må også melde meg i denne saken. Tonetta Torgersdatter var barnebarn til Johan Olsen Rokvamslien, f. 1804, d. 1866, og Karen Kristensdatter, f. 1806, d. 1897, som er mine tipp-oldeforeldre. Hvis jeg kan bidra med mer, eller hvis noen kan hjelpe meg med etterkommere etter Johan Olsen og Karen Kristensdatter, ta gjerne kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Mikkelsen

Min mail adresse er kaarmikk@online.no.Jeg prøver å finne ut så mye som mulig om følgende forfedre, deres etterkommere og aner:Morten Olsen Nørstevollbakke, f. 1806 gift med Ingeborg Torgersdatter Møilien, f. 1804.Torger Larsen Rundsveen, f. 1807, gift med Marit Andersdatter Nustadhaugen, f. 1815.Johan Olsen Rokvamslien, se tidligere innlegg.Ole Hansen Ødegårdseie (Holobakken), f. 1816, gift med Ane Larsdatter Forrestadeie, f. 1813.De var mine tippoldeforeldre og alle var husmenn i Gausdal. Jeg har samlet mye informasjon om de fleste av dem, men det er mange huller som må fylles ut.Alle hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Halo Kåre ! kjkt å se at det er "flere av oss." Jeg har desverre ikke opplysninger om de personene du er på utkikk etter men det er mulig, på sikt å hjelpe til. Spesielt i f.h.t. at jeg fysisk er nærmere opplysnings kildene. Hvilke fora har du benyttet så langt ? Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.