Gå til innhold
Arkivverket

[#3982] Bergsødegården, Nes (Akershus eller Hedmark ??)


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Heizann !! En som heter Martin Andersen (fc 1829?) kom fra Bergsødegården i Nes og flyttet til Sør Odalen. Men det store spørsmålet er, ligger Bergsødegården i Nes Akershus eller Hedmark. Hjelp meg (:O) MVH Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei igjen. Takk for hjelpa. Kanskje noen der ute har noen opplysninger om Martin Andersen også ? :)Ville blitt meget glad da Mvh M:Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Nyland

Det finnes også Bergsødegaarden på Hedemarken også. Nærmere bestemt på Furnes. Den var en husmannsplass 254 under nr. 7. Men jeg vil også spørre om Martin Andersen hadde en bror født 1842 med navnet Hans. Hans levde på den husmannsplassen og var min oldefar. I folketellinga står at Hans kommer fra Nes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Skal jeg være ærlig, så vet jeg ingen ting om noen av dem. Det eneste jeg vet er at Martin Andersen kom som inflytter til Sør Odalen i 1858(57)(Der stod Bergsødegaarden i Nes, som fødested) Giftet seg ca 1859 med Eli Olsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.