Gå til innhold
Arkivverket

[#3992] Jonas Matias Monsen, f.1869 i Selje,S&F


Gjest Arne Grøndahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Grøndahl

Søker JMM's aner.I bygdebøkene for Bø i Vesterålen finner jeg JMM g.m. Oline Jensine Johnsdatter. Hans fødested blir oppgitt til å være Selje. På sin veg nordover har JMM tatt med seg gårdsnavnet "Apalset". I FT 1865 finner jeg en Mons Johnsen g.m. Malene Sørensdatter på gården "Apildsæter" i Sellø.Kan noen bekrefte/avkrefte om dette er JMM's foreldre ?mvh. Arne Grøndahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Dette kan du faktisk finne ut sjølv! Går du til kyrkjebøkene for Sogn og Fjordane, døypte, søkjer på 1441 som er Selje, og på førenamn børjar på Jonas, vil du finne at det nemnde ekteparet har ein son Jonas Mathias fødd 1869.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild Wik Opdal

Hei - Fant du svar på ditt spørsmål? OG fant du søskene til Jonas Mathias f 19.02.1869?Jon Mathias f 1854 Danele Serene f 1857 Marie Rasmine f 1860 Søren Mathias Johan f 1863 Malene Josephine f 1873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Brynhild : Jada, her fant jeg ikke bare foreldre og søsken, men også familien videre bakover. Tror faktisk jeg fikk hele 5 generasjoner videre bakover.Skulle ønske flere fylker ville følge S&F's eksempel. Dette var jo glimrende !mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Hoddevik

Jonas Mathias f 19/2 1869 flytte til Bø i Vesterålen i 1889. Han var nr 6 i ein søskenflokk på 7. Den elste broren Jon overtok Apalset og slektningane hans er det som eig bruket i dag. Dei andre søskena busette seg og gifte seg på Stadlandet. Om du er intressert i meir stoff, skriv eg bygdebok for Selje, og Apalset er sjølvsakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Jan Petter : Takker så mye for tilbudet. Alt av opplysninger rundt personer/gårder er av stor interesse. Når personene i slektstreet kun opptrer med navn og årstall er det litt vanskelig å forholde seg til de som slekt. Når man derimot "kjenner" vedkommendes omgivelser og levekår blir de mer "levende" og som sådan lettere å identifisere seg med.Når planlegger du utgivelse av bygdeboka?mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.