Gå til innhold
Arkivverket

[#4007] Nils Nilsen, Landeraae


Gjest Inge F
 Del

Recommended Posts

Gjest John Strøm

Jeg sitter med en god del av Norvald Austerheim's arbeide om gårdene i Fjell, hvorav det meste om Landro. Jeg har foreløbig kun funnet en Nils Nilsen f. 1787, men han skal være død samme år. Og den eneste Nils Nilsen på Landro i 1801 er tjensetedreng og kan komme fra hvilken som helst av gårdene i nærheten.Mvh JohnP.S Jeg er forøvrig enig med Bjørn Davidsen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Der er ein Niels Nielsen Landroe som 0704 1811 vert gift i Sund/Fjell med ei Kari Olsd. Waage. Der er ei Kari Olsd. som døyr på Varøen i Askøy 1007 1839, 63 år gamal.Nils Nilsen gifte seg oppatt som enkjemann i 1841 og fekk eit barn med den nye kona, Marte Johannesdtr., etter at han er henfaren, i 1843. Då var adressa Langøen under Varøen.Eg går ut frå at du er kjend ute i Hanøyne og veit kor tett desse øyane ligg, eller låg før Reksten planera det heile.Eg trur Kari O. frå Våge kan vere fyrste kona. Ho var i så fall eldre en han, men "Piige"; ho skulle vere omlag 23 år i 1801.Lenger kjem eg ikkje i Askøy-kjeldene mine. Om du ikkje finn ut noko meir, lyt du vente på bygdeboka for Fjell, som visstnok er i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det finst ei tenestetaus på Våge i 1801 med namn Kari Olsdtr. som er 23 år. Eg trur det er ho som vert gift med NN og hamnar i Hanøyne. Men dei får ingen born som er døypte i Askøy, etter det eg kan sjå. Og kor dei kom frå, må du nesten prøve å finne i kyrkjebøkene for Fjell som ligg på SAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.