Gå til innhold
Arkivverket

[#4021] Hvem var gift med Elen Marie Christensdtr., f. 181


Gjest Tale Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tale Marie Eriksen

Under folktellingen for 1865 befinner Elen Marie Christensdtr., f. 1816 i Botne, seg på gården Mellom Bagstevold i Våle. I kolonnen "familiestatus" står hun oppført som "Hans kone", men det er ikke oppført noen mann sammen med henne. Vet noen hvem Elen Marie var gift med, og hvor han befant seg under folketellingen ? Dessuten om de hadde noen barn sammen, hva disse het og når de var født ?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

I Bygdebok for Botne under Nedre Sukke finner jeg Else Marie f. 1816 på Holtan, ektet i 1848 Ole Knutsen, Bakstvål i Våle (f. 1820 på Vestskogen).Faren til Elen Maria er Kristen Olsen f. 1789, gift m. Tale Marie Eriksdatter. De hadde til sammen seks barn.Dette må vel være den samme Elen Maria vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Folketelling 1865 Våle, Bagstevold Mellom, drives sammen med Bagstevold Mellom 274b. Jeg fant Elen Marie Chr. alene som Hans kone, men på neste (272)fant jeg Ole Knudsen husfader, fødested Botne og deres barn Christen Olsen 15 år og Ina Olsdtr. 12 år. Tipper på at det er dem. Lykke til videre med søket. Mvh. Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.