Gå til innhold
Arkivverket

[#4035] Ønsker oplysninger om Tormod Lien - Sauda


Gjest Øyvind Vik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Vik

Min bestefar Tormod Lien fra Sauda- Rogaland var gift med Henriette ? fra Austerheim i Hordalan Tormod døde ca 1946 - ca 35,år Eg kjenner ikke fødseldato på noen av disse - eller eventuelt slekt - Er det noen som kan hjelpe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg opplysninger til overnevnte Min bestefar Tormod Lien - møbel snekker- fra Sauda- Rogaland var gift med Henriette ? fra Austrheim i Hordaland. Tormod døde ca 1946 - ca 35,år Eg kjenner ikke fødselsdato på noen av disse - eller eventuelt deres forkommere . Henriette og Tormod fikk 2 døtre - min mor Varhild Alvilda og min tante, Marta. Etter at Tormod døde flyttet Henriette til Mjeldalen på Osterøy i Hordaland hvor hun arbeidet som tjenestejente hos Mikael Nyastykket. Henriette ble etter hvert samboer med Mikael og bodde der til hun døde. - Er det noen som kan hjelpe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende innleg kom på Mail til meg i dag-- Hei Øyvind ? Mitt navn er Alf Haugland og er oppvokst i Sauda. Har i dag forhørt meg om Tormod Lien men det er ingen som kjenner til han. Det bodde en Otelius Lien han kom til Sauda frå Knarvik ved Bergen, nokre av barna var fødd på kvinneklinikken i Bergen. ( Etter det eg har forstått kom han opprinnelig nordfra.) Han skulle ha vert gift to ganger og den eine kona heter Marie. Det bodde barn av han i Bergendistriktet og det er mulig en av dei hadde navnet Tormod. Eg var i dag i kontakt med Eva Lien datter av Egil Lien. Hun fortalde at Odmund Lien sønn av Ottar Lien er bosatt i Bergenområdet og arbeider som lærer / Rektor. Det er mulig Odmund har tatt opp slektsgransking på Lienslekta. Egil og Ottar er sønner av Otelius. ( Det var ein tredje sønn som var bosatt i Sauda som eg ikkje husker navnet på. ) Din bestemor Henriette ? fra Austrheim i Hordaland er det mulig å finne Norges bebyggelse fra Osterøy for å finne eventuelle foreldre Det finnes ein gård som heter Austerheim og i Sauda så det kan være forveksling med kven som var frå Sauda. Eva`s adresse er Takk for Mailen Alf. Eg kan gi følgende tillegsopplysninger - 1.Eg hvet at min bestemor var fra austerheim i hordaland. 2. I følge en fetter av meg skal han Tormod ha arbeidet ved smelteverket i Sauda i tiden før han døde - han og henriette skal ha bodd i en leilighet som tilhørte fabrikken - etter at han døde måtte Henriette flytte fra leiligheten, hun reiste da med sine 2 barn til Osterøy som nevnt over. Ø.Vik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.