Gå til innhold
Arkivverket

[#4103] Er det noen som har tilgang til Hole kirkebok ?


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei lurte på om noen har tilgang til Hole kirkebok perioden 1865-1872 og som kan gjøre et lite oppslag.Nils Johannesen Pjaakerud,se innleg nr.1448.Tjener på Modum bad i år 1900.Etter leting tror jeg at jeg kan ha funnet hans foreldre.Hans far bor på gården Kauserud i 1865 og etter hva jeg kan se i gårdsmatrikkelen i 1883 ligger denne under Pjaakerud gård.Hans far heter da Johannes Krestofersen.I famelysearch finner jeg han gift med Elen Marie Nilsdtr.De får sønnen Nils Johannesen i 1872.Kan dette være den samme Nils som i år 1900 er på Modum Bad der står fødested ringerike og det er jo et stor omeråde.Takker for innspill.Mvh.Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei Berit takk for opplysningene.Fant disse opplysningene for en stund siden men takk for hjelpen.Men jeg står fast på hans mor Elen Marie Nilsdtr.Hvor kom hun fra,når er hun født osv. Håper noen kan hjelpe meg. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berit knudsen

Gift 27/12 1867 på Modum ungkar Johannes Krisroffersen Prestegården 2/1 1839, far Kristopher Thorstensen og pike Elen Marie Nilsdt. Hole; Tarmen 18/2 1847. far Nils Olsen Kauserud på Ringerike. Forlovere .... Olsen Spone og ... Jørgen Sponeeie.Kan presten ha rotet litt?Født på Hole 2/1 1839, dpt. 14/4 Johannes Christophersen Prestegårdeie. Foreldre: Christopher Torstensen, Anne Iversdt. Prestegårdeie, husfolk.Født på Modum 18/2 1847, dpt. 27/6 Heggen Elen Marie. Foreldre Nils Olsen Tarmen og Gunnild Marie Hansdt.Tarmen finnes i FT 1865. (grd nr. 2 av 12)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Tusen takk Berit.Dette skal jeg granske litt nærmere.Giftemålet ser greit ut det tror jeg. Foreldrene til Johannes ble vist skilt tror jeg for 1865 tellingen bor de sammen med nye partnere. Men Tusen Takk for hjelpen Hilsen Bjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Trenger kansje litt hjelp til noen dødsdatoer hvis noen har dette tilgjenglig.Inger Marie Nielsd.f.1841 og Christian Olsen Hafnor.f.1845?. Håper noen kan hjelpe. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.