Gå til innhold
Arkivverket

[#4108] Anders Paulsen frå Beitstad


Gjest Kate Øren
 Del

Recommended Posts

Gjest Kate Øren

Søkjer opplysningar om ein Anders Paulson ifrå Nord-Trøndelag. Sonen Peter, er fødd i 1828 med Anders P. Melgaard i Beitstad som far. På denne garden er det ingen Anders Paulsen i FT, kun ein Anders Olsson. Det finnast ein Anders P. Five frå Kvam sokn, Stod Prgj. i nærleiken av Beitstad, som er 4 år i 1801 og eg lurer på om det kan vere rette vedkommande. Eg vil gjerne vite meir om Peter Andersson sitt opphav, og gjerne om evt. bygdebøker frå området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

For Beitstad finnes bygdebøker i 3 bind. Anders Paulsen er ikke oppført under Melgaard. Anders Olsen står nevnt med sin bror som arving - det skulle tyde på at han ikke har ektefødte barn. I folketellingen for 1801 har du Anders Povelsen, 13 år som tjener på Overrein, og Andorf Paulsen, 19 år på Sieteren i Beitstad. Ingen av disse har jeg funnet opplysninger på i Beitstadbøkene.For Stod finnes en gårdshistorie fra 1928. Den er svært mangelfull og full av feil. Anders Paulsens familie står ikke oppført under Five i denne boken. På bakgrunn av navnet til denne Anders Paulsens far er det lett å se at han har lange røtter i Stod, og det vil være enkelt å spore hans aner ihvertfall tilbake til begynnelsen av 1600-tallet.Når det gjelder din Peder Andersen - har du funnet bryllupet til foreldrene? Faddere? Konfirmasjon? Det vil gjøre det enklere å finne de rette foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.