Gå til innhold
Arkivverket

[#4109] Ole Torstensen Haakenstad, Lunner


Gjest Reidun Müller
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Müller

Min oldefar Torstein Olsen Haakenstad f. 2.11.1828 flyttet i 1876/77 fra Lille Røstø? i Jevnaker til Kraakstad (nå Ski). Han flyttet med ny kone og noen barn. Han etterlot seg imidlertid flere barn fra første ekteskap, disse var: Ole f. 7.3.1863, Amund f. 1865 og Mari f. 24.10.1867. Vi har hørt at vår grandtante Johanne besøkte sin halvbror Ole på Haakenstad i 1920/30? årene, bortsett fra dette vet vi ingenting om disse personene. Det hadde vært morsomt om noen kjenner til dem. Med hilsen Reidun M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme.

Hei Reidun. Jeg går fra at du har funnet familien på folketellingen i 1865.Jevnaker kommune, gardsnavn Jørgenstad, Torsten Olsen,husmann med jord, 38 år, hustru Ingeborg Amundsdatter 23 år, Kari 4 år, Ole 2 år, Amund 1 år.Barna har Thorstensen som farsnavn (med h).Ved å gå inn på kirkebøker,utflytta,utflytta fra Gran og Jevnaker, finner du nr.8599 Torsten Ols Roste f.12-11-28, snedker, reisedato:1877 feb.1874?? Reisemål: Krogstad. Vivelstad. Hustru:Ingeborg Iversd. f.4-8-42 og datter Kari Torstensd.f. 1-2-61. Videre søk må gjøres i bygdebokarkivet på Hadeland folkemuseum.Her er det meste av opplysninger med, fram til 1900, for de som bodde på Hadeland.Ønsker du opplysninger om forfedrene til disse personene, eller opplysninger om hvor det ble av Ole,Amund og Mari? Jeg kan prøve å undersøke når jeg skal besøke arkivet, eller du kan sende E-post til arkivansvarlig Harald Hvattum: haraldhf@online.no Mvh Ole P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Reidun, de personene finnes ikke i 1900 i Lunner. De er heller ikke gift der. Torsten Olsen Haagenstadeiet 33 gift 7/5-1861 Ingeborg Amundsdatter Solbergeiete 17 1/2 Barn: Ole f. 7/11-1863 Amund f. døpt 26/12 1865 Mari f.24/10-1867 Hans f. 19/8-1870 død. Torstyen Olsen Snedker, Lille Røste enkemann gift 29/12 1871 med Ingeborg Iversdatter Halvorsbøle f. Tronrud 4/8-1842. Barn: Ingel f.24/9-1872 Olimb.Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Müller

Tusen takk for engasjement og svar fra Gran og Nes. Jeg har funnet de samme opplysningene som dere, men finner intet om Ole, Amund og Mari selvom ihverfall Ole har bodd på Håkenstad/Lunner som voksen. Tror vi har lett hos Randi Bjørkvik også. Håpet at event. etterkommere kunne kjenne navnene. Er takknemlig for all informasjon. Mvh Reidun Müller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.