Gå til innhold
Arkivverket

[#4110] Krokstad (Krogstad) slekten fra Eiker i Buskerud


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Søker etter etterkommere til Niels Pedersen Krokstad, han var født 1789 på Krogstad gård i Eiker. Tror slekten hans satt på gården til sent på 1800-tallet. Hans eldre bror var Jon Pedersen Krokstad Gilhuus som ble gift med Aase Kjekstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Veit du noe mer om hans aner?? Eiker er "Hjemplassen" min...og jeg ser ikke bort i fra at jeg har vært borti noe av det du spør om.. Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med "Fortegnelse over Jordebrugene og Deres Matrikulskyld, Således som samme befantes ved 1838 aars udgang i Ekers Thinglag af Buskerud Fogderi affattet ifølge Kongelig Resolusjon af 29 December 1838" Den eneste Nils Pedersen i hele Eiker er på Strandstedet Hougsund. Under Krogstad finnes: Nils Gundersen, Anders Johannesen, Johannes Arnesen, Borger Johannesen, Helge Andersen, Torger Hansen, Halvor Andersen. Derimot finner jeg under Lysaker... Fredrik og Peder Pedersen...og Simen Pedersen...Anders Nielsen...og på Stenberg ..Anders Nielsen, Peder Pedersen.... Ikke veldig oppklarende altså! Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.