Gå til innhold
Arkivverket

[#4115] Anders (Nilssen) Westrheim, f.1856, Evanger


Gjest Atle Jan Westrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Jan Westrheim

Anders (Nilssen) Westrheim, f.1856, Evanger var i en periode bosatt i Rombaksbotn, Ofoten.Han tok navnet Westrheim på ett ukjent tidspunkt. Han var gift med Sara Helena Hansen, f.1855, Skånland. En av deres barn var min morfar Nils Bernhard Westrheim, f. 1887, Dybvik, Skånland. De flyttet inn til Narvik rundt 1900. Mitt spørsmål er hvofor jeg ikke kan finne dem i FT 1900 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I den nye Trondnes-boka finn du Anders nemnd, men berre at han flytta til Harstad. Så det er nok derfrå han har tatt vegen til Grovfjorden og Dypvik. Men heller ikkje eg har funne dei i 1900 , men ho finst på Dybvig i 1865 saman med familien - og foreldra hennar og broren m/fam. finst der i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Jan Westrheim

Formulerte meg gjerne litt dumt i første innlegg. Jeg har funnet hele familien i Dypvik,Ibestad i "Astafjord Bygdebok". Det som jeg skulle nevnt var at jeg vet at de bodde noen år i Rombaksbotn utenfor Narvik i årene før ca. 1900 og rundt det tidspunktet flyttet inn til selve Narvik. Det som er litt merkelig er at de ikke er å finne i FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Atle Jan Westrheim

Iflg info jeg sitter inne med ligger Dypvik i Skånland Kommune som ligger i Gamle Astafjord området, riktig nok innunder Ibestad i sin tid.Tar jeg feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Nei, kvifor skulle du gjere det? Skånland i dag omfattar jo til og med Grovfjorden m/Astafjord, medan den før truleg slutta med Tovik lenger vest. Og etter kartet å døme, ligg Djupvik mellom Tovik og utløpet av Grovfjorden. Dermed må det ha vore i Astafjord/Ibestad før i tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.