Gå til innhold
Arkivverket

[#4125] Claus Momme fra Jøransrud på Konnerud


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Søker etter etterkommere av Claus Momme`s barn. Hans C. 1722-1755 Else Gurine 1725 David 1727...levde under folket. i 1801. David`s sønn Nicolai ble gift til Løise i Skoger og hans etterkommere kalte seg Nicolaisen For flere oppl. kontakt meg på e-post: ggilhuus@postkassa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Arild Raaen

Er etterkommer etter Claus M's sønn David og sønnesømm Nicolai. N's sønn Otter var min tippoldefar idet hans sønn Julius var min oldefar og sønnesønn Ove min bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Terje Forsberg
LenkeKan noen tyde hele teksten nederst til venstre ? 27/5-1727. Teksten står i Oslo Domkirke, fødte 1705-30, s.74. Claus Momme...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lenka har feil adresse så den virker ikke. Hvordan lage lenker til kirkebøkene Lenke Det finnes også flere steder du kan se hvordan. Søk etter - lenke- i 'søk i tema/gå til nummer' øverst på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du skal ikke være i nærheten av lenka aller øverst i det grå feltet.Her er kirkeboka s.89, og du kan bla tilbake til s.74.S.74: Claus Mommes (bager) og Margrete Marie Davidsdatters barn Else Gurine. Faddere: Cornelis Pettersen, Jacob Friederich Di..man, Hans Volenberg, Mads Wüllenberg madsel Petternelle Juel introdusert.? Jeg vet ikke hvem som ble introdusert Margrete Marie eller Petternelle.S.89: Claus Hansen Momme (bager) og Margrete Maria Davidsdatters barn David. Faddere: mons. P..., Christopher Kinder, Else Cornelis Pettersens, mad. Else Lars ......s.Her kan jeg nok ha feil i navnene til fadderne.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Takk skal du ha. Fant faktisk et ukjent barn til Claus, Anna Margaretha, født 7/10-1732. Det var i en brevveksling med en annen slektsforsker om Lassens samlinger at jeg kom plutselig på å sjekke gamle innlegg om Momme.Der stod xania ifm. Else Gurines fødsel, hvilket selvfølgelig er Kristiania, Har vært altfor låst på Drammen og Skoger. Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.