Gå til innhold
Arkivverket

[#4140] Ragnhild Christophersdtr. Jordbrekke fra Skoger


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Fra forskjellige kilder har jeg fått oppgitt 3 ektemenn til denne damen. Men stemmer det?? Hun skal ha vært gift med 1. Tollev Syversen på N. Unnelsrud i Skoger, 2. med Haaken Larsson, og 3. med Erik Svensson. De to siste virker forholdsvis sikre, men ikke den første. Kan noen hjelpe med å oppklare dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Christina Frøysland

Skogerboken forteller at Ragnhild var gift med Tollev Syversen. Hva de har brukt som kilder vet jeg ikke, men jeg tror de har brukt antagelig et gårdsregister.Jeg kan følge mine aner tilbake til Tollev og tror nok at Ragnhild har vært gift med Tollev.Mail meg gjerne hvis det er noe mer du lurer på eller som jeg kan hjelpe deg med.Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I "familysearch.org" kan du finne Ragnhild Christophersdtr. og Tollef Syversen. Hvis det er riktig Ragnhild er hun født i 1630. Når det gjelder giftemålet med Tollef finnes to årstall i familysearch, hhv. "ca 1625" og 1657. (Uten å vite mer ser det ihvertfall ut som 1657 virker rimelig i forhold til fødsel i 1630.Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Takker.....jo du har rett---det virker mest sannsynlig at hun ble gift i 1657. Jeg har ikke fått sjekket det i kirkeboka men det virker rimelig. Hilsen Grete G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.