Gå til innhold
Arkivverket

[#4147] Bygdebøker Bakke Sokn Vest-Agder ??


Gjest Cato Melby
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Svaret er ja, manus er lovet ferdig til jul 2000. Når den blir utgitt er mere usikkert,der arbeides med saken. Kan kansje hjelpe med diverse opplysninger om noen slekter i Bakke dersom det er ønskelig. Den del av tidligere Bakke komune som nå er Sirdal er der bok for :SIRDAL gard og ætt bind V av Per seland. Der er også noe på gang i Sokendal. Mvh sig----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Da jeg har "forsket" på slekter i Sirdals-området, inklusiv Bakke, i mange år er det mulig jeg kan være deg behjelpelig.Har du noen "konkrete problemer" kan du sende de over så skal jeg se om jeg kan være behjelpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cato Melby

Jeg har 3 personer jeg ønsker flere opplysninger om: 1. Tipp-tipp oldefar Asbjørn Evertsen Stuhaug f. 1747 Bakke sogn og død 12. febr. 1826 Øvre Drivdal i Lund sogn. 2. Tipp-oldemor Berte Kristine Torkelsdatter Sira f. 1796 gift 1826 og død 11. aug. 1855 Øvre Drivdal. 3. Siri Olsdatter Sandsmark død 1764 og gift med Knut Asbjørnsen Tjellesvik født 1692.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cato Melby

Jeg har 3 personer jeg ønsker flere opplysninger om:1. Tipp-tipp oldefar Asbjørn Evertsen Stuhaug f. 1747 Bakke sogn og død 12. febr. 1826 Øvre Drivdal i Lund sogn.2. Tipp-oldemor Berte Kristine Torkelsdatter Sira f. 1796 gift 1826 og død 11. aug. 1855 Øvre Drivdal.3. Siri Olsdatter Sandsmark død 1764 og gift med Knut Asbjørnsen Tjellesvik født 1692.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Nå kjenner ikke jeg Sandsmark spesifikt, men to gamle brev gir deg et mål å gå mot: DN VII, nr. 399, Tarald Utyrmesson gir Sandsmarke i medgift til sin hustru, (23.5.1404) Han bytter om dagen derpå (Bondeanger) DN IV, nr. 777, 31.10.1409 selger Tarald Sandsmark til Bjørn Tordsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Gikk for fort fram i mitt første innleg,bind 4 av Sirdal gard og ætt inneholder den del av Bakke som ved komunereguleringa i 65 ble overflyttet til Sirdal. sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Asbjørn Evertsen Stuhaug/Wirak sine foreldre:Evert Torkelsen Øksendal/Stuhaug12 år i 1718 begr.1754 52 år. skifte 1754,sønn tilTorkel TronsenØksendal(fra Stuhaug,og Marit Evertsdatter Øksendal. Gift 12.11.1724 med Gjøa Olsdatter Ramsli 19 år 1722,begravet 12.05.1754. Datter til Ole Nilsen og Randi Ansteinsdatter ,begge fra Ramsli i Bakke.Asbjørn var yngst av 6 søsken. Med hilsen sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.