Gå til innhold
Arkivverket

[#4152] Hitra, Sør-Trøndelag, 1857 (Jonetta Gudbransdtr. H


Gjest Lars G. Hukkelaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars G. Hukkelaas

JONETTA GUDBRANDSDTR. f.1841 var sjette barnet etter Gudbran Jonsson Husdal og Ingeranna Jakopsdatter. I henhold til Geitastrand bygdebok reiste Jonette til Hitra i 1857. Det har hittil ikke ver mulig å finne henne på de aktuelle folketellinger. De andre barna var: 1. Johanna f. 1826 2. Ola f. 1829 3. Berit f. 1832 4. Siri (Sigrid) f. 1835 5. Ingeborg f. 1838 6. JONETTA f. 1841 7. Karen f. 1848 Mvh. Lars G. Hukkelaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

I FT1875 for 1716 Hitra fant jeg følgende:s. 97 Matr.nr. 64? Smalsvig under Forsnæs (plads) person 37 Jonetha Gudbrandsdatter f. 1841 Ørkedals pr. hovedsogn.Hun var gift med Johan Magnus Mikkalsen f. 1842 i Trondhjem, han var husmand med jord og fisker.Hadde følgende barn:Johan Martin Johansen f. 1875 Hitterens pr. Qvenværs sognElen Johansen f. 1866 Hitterens pr. Qvenværs sognGyda Marie Johansen f. 1868 Hitterens pr. Qvenværs sognHjertine Johansen f. 1867 Hitterens pr. Qvenværs sognCaren Martha Johansen f. 1871 Hittterens pr. Qvenværs sognDenne familien er strøket ut av kretsen, da den tilhører en annen krets.Samme familie finnes da lenger nede på samme side, matr.nr 149a, 149b, 150a, 150b, 151a, 151b Smalsvig. Da er Jonette Gulbrandsdatter person 46. Hun er født 1843 Ørkedal S. og Pr.Gift med Johan Mikelsen f. 1841 Trondhjem. Husmand med jord og fisker.Barna er:Elen Johansdatter f. 1865 Kvenvær s. Hiteren Marie Johansdatter f. 1867 Kvenvær s. Hiteren Johanne Johansdatter f. 1869 Kvenvær s. Hiteren Karen Johansdatter f. 1871 Kvenvær s. Hiteren John Johansen f. 1874 Kvenvær s. HiterenI FT1900 for 1617Hitra finner du igjen Jonetta på denne linken, for gården Smalsvik: Lenke Geir Olav Øien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Olav Øien

Hei.I FT 1900 såg du kanskje at Jonetta hadde fått en sønn til: Karl Johansen f. 1880 på Hitra.Hvis du sender meg en mail, skal jeg lage til en Excel- eller Wordfil av FT 1875, og sende den til deg.Hilsen Geir Olav Øien geir.olav.oien@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Takker så mye til Geir Olav Øyen for hjelpen. Jeg hadde nesten gitt opp denne dama, men så dukka hun opp likevel. Mvh. Lars G. Hukkelaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.