Gå til innhold
Arkivverket

[#4156] Slekter i USA. (Norum og Engh)


Gjest Aage J.H.Dybvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Aage J.H.Dybvik

Til mine venner i forumet. En tante av meg som emigrerte til USA giftet seg to ganger. Hennes første mann har jeg gode kunnskaper om. For om mulig å finne noe om hennes andre mann Norum "gikk jeg til Utah" på www.familysearch.org. Der fant jeg følgende: "Genealogi over familien Norum fra Rødøy. Som stamfar til denne slekten nevnes Herman Hansen Norum,f. ca.1640 i "Ersvigen" i Rødøy, lensmann i Rødøy og Meløy. Hans sønn Ole Hermansen Norum, født 1686 og døde 1755, skipper og handelsmann i "Ersvigen", Rødøy, Nordland fylke,gift med Johanna Olsdatter Storch,født 1700, død 1777. Mange av deres etterkommere bor i Amerika".Mens jeg var "inne" søkte jeg også etter slekten Engh (jeg mener den var etterlyst tidl.i dette forum). Der fant jeg en bok: "Slægten Engh v/Norman Engh.Peder Pedersen Engh,Norway,Østfold,Våler" Så vidt jeg skjønner er boken trykket i "Sognefjordens trykkeri" 1918.Vennlig hilsen Aage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Aage, ja, det stemmer at slekten Engh, hvorav mange utvandret til Amerika, har vært tema i dette forum tidligere. Min oldefar var en av disse Engh-er, og jeg jakter fortsatt på ham, nå på 4. året, og fortsatt uten å ha funnet ham, men mengder av hans - og mine - fjerne og ikke så fjerne slektninger. For tiden har jeg en meget livlig og interessant e-post-konferanse gående med ikke mindre enn 3 av disse, alle etterkommere av Peder Pedersen Engh fra Våler, som også er min ane. Den boken du nevner har jeg mottatt en kopi av fra en av "konferansedeltagerne", så den er jeg altså godt kjent med. Enkelte små feil og mangler i den har jeg også kunnet rette opp i løpet av de siste årene. Likevel: Tusen takk for at du reagerte på navnet Engh og for at du gjorde oppmerksom på boken. Om andre skulle dele min interesse for denne slekten, er det bare å maile meg! Mvh, Hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.