Gå til innhold
Arkivverket

[#4158] Elling Albertsen


Gjest Tor Håkon Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Elling Albertsen/Albriktsen omkom sammen med sitt yngste barn, Elen Albertine, i bybrannen i Bergen som startet kl. 05.00 om morgenen den 14. februar i 1800. Brannen startet i et hus ovenfor Nykirken og 24 hus og Nykirken brant opp. Datteren ble 6 dager gammel. Elling ble 24 år. Han ble født ca. 1776. Elling var gift med Maren Bremer Koefoed. De giftet seg i Korskirken 29.09.1797. Elling var skomaker lærling. Jeg har funnet lærlingkontrakten. Den er underskrevet av hans far. Jeg vet dermed navnet på faren. Det er Albert/Albrikt Ellingsen.Mer kan jeg ikke finne om Elling. Jeg finner ikke hvor han er døpt. Er det noen som kan hjelpe meg med denne gåten? Statsarkivet i Bergen kan ikke finne noe. Jeg har funnet en Albert Ellingsen i Bergen. Denne Albert Ellingsen hadde barn som tidsmessig passer med fødselsåret til Elling. Jeg finner ingen andre holdepunkter for at dette er rette Albert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.