Gå til innhold
Arkivverket

[#4164] Gaala Hemmingsdatter, Troms?


Gjest Catriona Kvikne
 Del

Recommended Posts

Gjest Catriona Kvikne

Leter etter slektninger av Hans P. Hansen født 1850 i Balsfjord. Hans far heter Hans Mortensen f. 1816, og hans mor Gaala Hemmingsdatter. Hadde vært veldig glad om noen hadde noe info om Gaala og Hans Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med opplysninger om slektninger. Men jeg fant Hans og Golla i kirkebøkene for gravlagde, Balsfjord 1856-1897: Gårdm.kone Golla Hemmingsdtr., Selnes døde 54 år gammel 7/3-1876. Enkemand Hans Mortensen, f.1813, døde 20/2-1890.Når deg gjelder etterlysninger for Balsfjord og Troms forøvrig, vil jeg også anbefale deg å prøve denne adressen: http://www.troms-slekt.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Ifølge Balsfjord Bygdebok av N.S. Magelssen og Peter A. Larssen, fra 1925, var Hans Mortensen sønn av Morten Svendsen og Martha Arnesdtr., som datter av Arne Larsen og Ane Marie - disse fikk følgende barn: 1)Thomas, 2)Johannes, 3) Peder, 4) Martha, g.m. Morten Svendsen Selnes 5) Lavina, g.m. Peder Karlsen Skarfjord. Bygdeboken nevner også Hans Peder Hansen,(død 1892) g.m. Olianna Pedersdtr. Seljelv og hans bror Hemming Hansen.Denne bygdeboken er ikke helt til å stole på, hva årstall gjelder, men den kan gi en pekepinn på slekts- og gards-forholdene. Hvis du gir meg din epost-adressen, kan jeg skanne og sende deg kapitlet om Selnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catriona Kvikne

Hvis du har noen opplysninger hadde jeg vært veldig glad. Min e-mail adresse er: catriona_kvikne@hotmail.com På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.