Gå til innhold
Arkivverket

[#4167] Hvor har forh.v. Skibskaptein Harald Bentzen f. 18


Gjest Cato Melby
 Del

Recommended Posts

Gjest Cato Melby

Forh.v. Skibskaptein Harald Bentzen f. 1870 har oppgitt adresse Sandvigsvei 54 Bergen 3/2-1905. 18/6-1905 er han nevnt som Ekspeditør Harald Bentsen, Sandvigsveien 27 Bergen. Hvor kom han fra og hvorfor finner jeg ham ikke på 1875 og 1900 folketellingene ? Var han skipskaptein på D/S Norway I før 1905 ? Kan noen hjelpe med opplysninger om foreldre og søsken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Hei! Jeg fant to kandidater i 1900-tellinga, selv om fødselsårene ikke stemmer med det du har. Årstall skal man imidlertid som kjent ta med en klype salt:1) På gården Lunde i Vanse i Vest Agder: Harald Martin Berntsen, sjømann født i 1879, midlertidig opphold i Amerika.2) Harald Bents. 2den styrmand født i 1881, ombord på barken "Talona" av Risør i havn i Goole, England, fødested og bosted: RisørPer Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cato Melby

Jeg takker hjertelig for tipsene, men det kan ikke være noen av de anbefalte personene. Harald Bentzen eller Bentsen eller Benzen må være født ca. 1870. Den ene kilden oppgir at han er 36 år i 1905 og den andre at han er født 1870.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.