Gå til innhold
Arkivverket

[#4168] Løiten, Hedmark


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Om du går inn på 1900-tellinga og ser på høgre side, eit stykke nede. Der finn du lenke til "Manglar i tellinga". Trykk der, så kan du lese at Løten enno ikkje er lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei Leif.Flott om du kan prøve å hjelpe meg!Er på jakt etter slektninger til Mathilde Olsdatter født 13.031867 i Løiten. Foreldre er Ole Kristiansen og Julianne Mikkelsdatter. Har fått tips fra en annen bruker om at Julianne høyst sannsynlig er å finne som ugift på gården Hummeldalen i Elverum i FT1865. Men faren - hva med han? Kanskje du kan hjelpe.Mvh Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei Leif.Jeg har gunnet faren. Han var fra Modum, så det var ikke rart at du ikke fant noe. Tusen takk for at du ville hjelpe!Mvh Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Sverre Søgaard

Torill, jeg vet ikke om du fortsatt leter. Når det gjelder Matilde sin mor, kommer hun fra Greften hvor Matilde ble født. I Løtenboka 2 finner du familien omtalt. Juliane hadde flere søsken, 3 av de var faddere til Matilde. Når det gjelder Ole, så står det en adresse før det står 'af Modum'. Jeg har ikke klart å tyde hva det står, skrifta er frodig. Det kan være et gardsnavn i Løten eller i Modum. I tillegg står det at det er hans andre og hennes første leiermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.