Gå til innhold
Arkivverket

[#4178] Bø i Telemark


Gjest Tony Liestøl
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg tror ikke Mo sokn er i Bø. Mo er en del av det som i dag heter Tokke. Du finner det i folketellingene for 1801-1865 og 1900. Det finnes også egne kirkebøker og bygdebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei igjenBratsberg amt er den gamle betegnelsen på Telemark og ja, Mo og Lårdal, som nå er Tokke er i Telemark.Er det noen bestemt du leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Liestøl

Takk for foreløpig hjelp, personen jeg leter etter er Ole Torjussen som i folketellingen 1900 er bosatt i Vats Kommune, Rogaland. Her står det at han er født i 1827 i Mo, Telemark, Brb.Hvor kan jeg finne han ? Svært takknemmelig for andre innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiPå gården Rinden i Mo sogn i 1865 tellingen finner du en Olaf Torjuss. som er 39 år gammel, det skulle bety at han er født rundt 1827. Han er oppført som jordarbeiderog inderst. Han er gift med Hege Poulsdatter og har barna Torjus, ingeborg Tallef og Tarje.Dette går imidlertid ikke overens med hun som er oppført som hans kone i 1900 tellingen.Men så vidt jeg kan se etter et raskt søk på folketellingen er det ingen andre fra Telemark som passer i forhold til alder. Det nærmeste er en Ole Torjuss. fra Tinn i Telemark som er 35 år gammel.Hvis det er denne Ole som jeg har anført øverst kan det jo være at han har giftet seg på nytt. For det ser jo ut til at hun er fra området, selv om T-en i tellingskrets også kan være en mulig indikering for Telemark, men jeg tror det ikke.Så du må nok inn i kirkebøkene for å få bekreftet eventuelt dette ekteskapet.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.