Gå til innhold
Arkivverket

[#4184] Oppl om: Julie Magdalene Svendsdtr. Lekaas


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Julie var ant. født i Drammen, den 15/6 1857, ble gift i Sande med Svend Olsen f. 31/10 1856, bosatt en kort stund på Veierud i Sande. Gift den 4/2 1883 ant. i Sande og emigrerte til Amerika den 8/2 1883.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anne Margrete Gilhuus

Tar opp dette emnet igjen da det muligens finnes noen som kjenner noe til etterslekt etter Julie`s søsken.Det kan kanskje hjelpe meg til å finne hennes mulige etterslekt i Statene.Svend Christoffersen f. 1835 ant. i Lier gift med Berthe Carine Haagensdtr. f. 1832 ant. i Drammen Svend og Berthe bodde på Lekaas i Sande i Vestfold under folketellingene for 1865 og 1900.Barn:1.1 Julie Marie Magdalene Svendsdtr. Lekaas * 15.06.1857 1.2 Carl Herman Svendsen Lekaas * 1859 1.3 Hans Svendsen Lekaas * 24.04.1862 1.4 Caroline Sophie Svendsdtr. Lekaas * 17.12.1863 1.5 Kirsten Gurine Svendsdtr. Lekaas * 20.04.1866 1.6 Andreas Svendsen Lekaas * 20.04.1866 1.7 Olga Cecilie Svendsdtr. Lekaas * 24.02.1868 1.8 Otto Emil Svendsen Lekaas * 14.01.1870 1.9 Nilius Oscar Svendsen Lekaas * 27.04.1871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Har nå funnet ut at Kirsen G dro til Amerika 29.4 -1887, Andreas dro i 84 og Olga C i 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Hei Anne M, som jeg skjønner har tilknytning til min fødekommune Sande. Julies bror Oskar Kristoffersen eide senere Leikås. Hans barnebarn Åse Størvold bor/bodde på Nesodden. Oskars sønn Andreas Brurberg dro til Amerika. Han var lærer, gift med tyske Alma, og bodde sist vår familie hadde kontakt med dem, i Phoenix, Texas, tror jeg. Andreas er død, men har en sønn som heter David(?). Det er også etterkommere etter nr 1.4 Sofie i Sande. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hjertelig takk skal du ha Tore :-)Jeg skal sjekke om Åse S. lever eller prøve å finne om hun har noen etterkommere jeg kan kontakte.Du nevner Oscar...det er vel han som ble døpt Nilius Oscar det da? Og jeg som har søkt etter Nilius i 1900 folket., ikke rart jeg ikke fant ham!Du kaller stedet Leikås....har funnet noen Leikås i Hof...tror du det kan være slekt?Jeg er jo mest interessert i å finne ut om Julie har etterkommere...da hennes mann Svend Olsen var bror av min oldefar Ole Olsen Guthu fra Sande. Resten av Leikås...Lekås familien er jeg ikke i slekt med :-)Mvh Anne M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei igjen Tore :-)Jeg har nå snakket med Åse Størvold, og hun trodde ikke Julie og Svend hadde etterkommere, men hun oppga at navnet på Andreas Bruberg`s sønn til å være Donald Bruberg....så jeg får prøve å sjekke om han lever...eller om jeg kan få kontakt med etterkommere. Åse ga meg navnet på Caroline Sophies etterkommer Thorleif Dylleberg fra Sande, men han er nok død da jeg ikke fant navnet i tlf. katalogen for Sande :-( I følge Åse skal han ha i allfall en datter...vet du navnet på henne? Siden det ikke blir godt mottatt å uttale seg om nålevende personer her---så kan du kanskje sende meg en e-mail? Adr. er : A-M-G47@netcom.noMvh Anne M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.