Gå til innhold
Arkivverket

[#4196] Erich Joensen (Stubban)f.1757, Meråker


Gjest Liliann Hålén
 Del

Recommended Posts

Gjest Liliann Hålén

Jag söker efter upplysningar om Erich Joensen f.1757 (Stubban), Meråker. Han dog 1920 på Tyholt också i Meråker. Det här är allt jag vet och kan hitta genom internet så jag är tacksam för alla svar om t ex. anor, familj, barn mm. Mvh Liliann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Larsen

Hei! Jeg fant det som antagelig er den du ser etter! Erich Joensen g.m. Beret Sivertsdatter.Hun står oppført i 1801-tellingen for Stjørdal,sammen med deres barn.Jeg anbefaler deg å få biblioteket til å skaffe deg Meråker-bøkene med gårdshistorie,da de er kjempeflotte. Jeg har selv brukt dem, da jeg har en del slekt på Meråker! Hvis det er vanskelig for deg å få tak i dem, skal jeg selvfølgelig hjelpe deg!! :-) Hvis du vil kan du maile til meg! livlars@world-online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liliann Hålén

Många tack för din hjälp! Jag hittade dem också tillslut i 1801-tellingen. Har också fått tag på några av Erich Joensens ättlingar, men det som fattas för mig är hans anor (föräldrar mm.)Han bör väl vara född på gården Stubban i Meråker eftersom det står så efter hans namn? Någon som kan något om den gården?? Mvh Liliann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Larsen

Hei! Jeg fant gårdsnavnet "Stubban" nevnt to forskjellige steder i Sør-Trøndelag. I 1801-tellingen er det en gård "Stubban" I Strinden prestegjeld,Lade sokn. Det er også to "Stubban" i Ørkedal prestegjeld. Øvre og nedre Stubban! Skal lete mer! Kansje dette kan gi deg noen tips!? Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liliann Hålén

Jag har funnit på en karta att det i Meråker år 1865 fanns en gård med namnet 'Stubban'. Rimligtvist så kommer Erich Joensen från den gården men jag kan inte hitta den under samma namn i slutet av 1700-t. Finns möjligen någon som har gårds-och släkthistoria därifrån som vill slå upp detta åt mig?? Mvh Liliann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Ragnar Olsen

Jeg har i alle fall bygdebøker, 3 forskjellige, og sjekket på Erik Jenssen Stubban som var nybygger på Tyholt i Meråker. Men det står desverre ingenting om hvor han kom fra, annet enn at Stubban-navnet sier sitt.Og på Stubban gård i Meråker kan jeg heller ikke finne noen som passer, hverken Erik eller eventuell far Jens.Jeg finner heller ingen kryssreferanser på Erik under gården Mehaug hvor hans kone Beret Sivertsdatter kom fra.Gården Stubban ble opprettet ca 1720 og Tyholt ca 1795.Ragnar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.