Gå til innhold
Arkivverket

[#4214] Search for ancestors in Randaberg (Stavanger)


Gjest Lars Vistnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Vistnes

It appears that few people are doing search for ancestors in the Stavanger region as I keep looking at forum. I have come to a standstill with my relative, Anne Olsdatter, born 1745 in Randaberg and married to Thore Zahariasen Vistnes (then spelled Wisnaes) She was fom Boe. I would like to get information about her parents. Mange takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunleif Seldal

Anne Olsdatter was born on the farm Indre Bø, Randaberg in 1843 according to Randaberg Bygdebok. Her parents were Ole Olsen d.y. (jr.), dead 1754, and Malena Henriksdatter Randaberg, dead 1746. (Malena was Oles first wife) Anne was "a rich mans daughter" and she bought Vistnes farm or may be a part of it. In 1778 she married Thore Zakariassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Vistnes

Gunleif: Mange takk for at du fant dette for meg. Eg brukar gjerne engelsk fordi at komputeren min ikkje kan produsera dei siste tre bokstavane i det norske alfabetet. Eg maa pro/va aa faa tak i Randaberg Bygdebok.Takk igjen. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.