Gå til innhold
Arkivverket

[#4221] Slægten Dunker og Hansteen samt Ullman


Gjest Bent Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Jørgensen

Jeg søger forbindelse med nogle der er efterkommer af Slægterne Dunker,Hansteen, Ullman og Brochmann da jeg er i slægt angt ude med disse gren og kan føret disse tilbage til ca 1488,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Min manns tipp-tipp-oldefar het Henrik (Heinrich) Dunker. Født 1769 i Hessen i Tyskland, død 1843. Han var oberstløytnant og bodde på nedre Tanberg på Norderhov i Buskerud. Han var bror av bergassessor Wilhelm Dunker, som bl.a. startet Leren kromfabrikk i Trondheim, født 1775 i Kassel i Tyskland, død 1844 i Trondheim. Han var gift med Conradine f. Hansteen som har skrevet "I gamle Dage". Henrik og Wilhelms foreldre var Carl Nicolai Dunker og Johanna von Dalwig av "et gammelt berømt adeligt hus". Jeg har ikke undersøkt Dalwig-slekten enda. Hvis du har, er jeg meget interessert i opplysninger. Henrik Dunker var gift med Elisabeth Lützow (1762-1840). Hennes forfedre går helt tilbake til Johannes de Lützow født før 1265.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Jørgensen

Hej Jeg har Conradine gift med Johan Friderich Dunker født 16-3-1775 død 1844. Jeg har ikke forske i Dunker slægten men da Conradine´s forældre er Johannes Mathias Hansteen 1744 - 1792 og Anne Cathrine Treschow 1754-1830 og sidst nævnte går tilbage til Søren Rasmussen Brochmann, det kan da være vi her også kan bytte lidt oplysninger. med hilsen bent skriv be.ka@mail.tele.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Jan Erik Hansen

Noen som tok kontakt med Bent Jørgensen og har det ennå. E-mail adressa som han skrev inn her virker ikke nå og jeg er interresert i hva han har om Hansteen. Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.