Gå til innhold
Arkivverket

[#4223] Tage Lambertsen Rådmand i Bergen 1662-1965


Gjest Bent Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Jørgensen

Tage Lambertsen er født omkr. 1615 antagenligt i Danmark,som var Rådmand i Bergen 1662-1665, han blev gift med Bodil Sørensdatte Brochmans født også ca. 1615 , hvis Fader var Byfoged i Bergen i 1625 og 1627 inden da havde han været Foged på Reins Kloster i Norge. med venlig hilsen bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Ifølge mine kilder er Tage Lambertsen Balchenborg sønn av sogneprest i Sunndal, Lambert Tønnessen Balchenborg, (1586-1650), innflyttet 1617, og Anna Christensdatter Lund, d.1650. De etterlot seg 5 barn og stor etterslekt. Lambert var sønn av kjøpmann i Ålborg, Tønnis Balchenborg, f.1546, og Anne Hansdatter. Tønnis var sønn av Hans Lambertsen, borgermester i Ålborg og Sille Hansdatter. Kilder: "Stamtavle over slegten Bernhoft" Erlandsen: "Biogr. Efterretn. om Geistligh. i Trondhjems stift", [url="http://home.sol.no/larssh/Biografier.html>http://home.sol.no/larssh/Biografier.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Jørgensen

Hej allesammen jeh glemte at skrive min adresse da jeg gerne vil høre fra jer skriv venligst til mig be-ka@maiel.tele.dk med hilsen bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Jørgensen

Hej Søren Rasmussen Brochmann er min 9 tip tip old. Hvad er han til dig og hvad har du af efter slægt til ham,jeg har en del vi kan udvæksle. Tage Lambertsen Balcenborg, blev gift med Bodil Sørendatter Brochmann eller hvad. med hilsen bent skriv til be-ka@mail.tele.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.