Gå til innhold
Arkivverket

[#4226] Carl Torjesen Lindeland - født ca. 1850 i Sirdal


Gjest Ståle Idland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ståle Idland

Jeg er uten erfaring i dette med slektsgranskning - og ber om hjelp. Har prøvd med digital arkivet og andre - men kommer ikke videre. Ta gjerne kontakt pr. email :stale.idland@c2i.netVet du noe om disse slektene - ta kontakt. Carl Torjesen Lindeland - hadde sønnen Torje Carlson Lindeland - født 27.3.1886. Torje var gift med Malene Tonstad Lindeland. Torje hadde en søster - Hælga - hun reiset til Amerika og giftet seg med Abel Aspenson. Hvor kan jeg finne ut mer om dem ? Vet noen data om foreldrene og søskenene til Carl Torjesen Lindeland ? Gjerne med kildehenvisninger slik at jeg kan lete videre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Du finn han som Karel Torgies. ,20 år, på Lindeland i Sirdal i 1865 folketellinga. Faren er Torgi Johannesen, 72 år. Torgie Johannissen, 7 år, finn ein på Suleskar, Tonstad, Bakke i 1801 folketellinga.Sirdalen manglar desverre i 1900 folketellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Z.Torkildsen

Jeg kommer ikke frem på e-mailen din. Gi meg beskjed om adressen din, og jeg sender kopier av den aktuelle bygdeboken. Det er en god begynnelse, vi får ta mer siden. Hilsen Ole Z.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle Idland

Hei Ole. Mailen min er stale.idland@c2i.net - eller på jobb staale.idland@sbs.siemens.no.Jeg har fått tak i Sirdal sin bygdebok - og funnet utav en del om Carl Torjeison. Dersom du har elektronisk format på innholdet i boka - er jeg særdeles interessert i det - så slipper jeg å skrive av "alt".Vet du noe om de fra Lindeland som utvandret til USA - det har jeg ikke klart å finne ut av .Med vennlig hilsen Ståle Idland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.