Gå til innhold
Arkivverket

[#4230] Albrektsen


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Anna Sofie Albrktsen f.1879 i Skedsmo bodde i Oslo i 1912. Jeg har hørt at hun var blomsterselger utenfor Ullevål sykehus i mange år. Hun hadde i denne butikken hjelp av sin datter som etter hvert overtok butikken. Datteren var kjent under navnet "Lulle",eller "Blomster-Larsen" av de som jobbet i portvakta. Skulle gjerne visst mer om dette. Noen som vet noe?? Hilsen Inger Carlson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gro Berit Sternang

Det er lenge sida du la inn dette innlegget, men eg hugsa at eg tidlegare hadde sett noko med navnet Albrektsen, så eg prøvde å finne det tilbake (fant og innlegg nr 5245.)Det eg lura på her er kven denne Anna Sofie Albrektsen er, har du noko meir info om henne. Eg har Albrechtson-slekt frå Kongsvinger, og lura då på om ho kan vera frå same slekt, eller har ho gifta seg til dette navnet.Eg kan nevne at i Familysearch så finn eg ei frå slekta mi, med same navn gift i Skedsmo i 1876. mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Inger Carlson

Hei! Er ikke så kjapp av meg, men jeg kan ikke fortelle deg noe annet enn at hun var gift Albrktsen og bodde i Jens Bjelkesgate 1 i Oslo. Hun var venninde til min manns bestemor Anna Olsen. Jeg har forøvrig kommet meg et hakk videre der. Du finner Anna Albiktsen på 1900 tell. Søk på gatenavnet. Hilsen Inger C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.