Gå til innhold
Arkivverket

[#4234] Theodor Hanord, føtt 1857 i nord Odal


Gjest Halfdan Bøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Halfdan Bøhn

Leter etter min oldefar Theodor Hanord (muligens Gundersen) på folketellingen for 1900. Han var født på gården Hanord i Nord Odal i 1857. Giftet seg med Johanne Anderd.fra Finborud i Vang på Hedemarken. En datter født 1892, Kristine Marie Hanord. Etter det jeg trodde skulle de ha bodd på Gjermshus i Vinger på den tiden, men jeg kan ikke finne dem der eller noe annet sted. Jeg finner heller ikke verken gården Hanord eller slektsnavnet på 1900 tellingen. Syntes dette er rart. Kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Halfdan! Det rare med det hele er at det er en gård i 1900-tellinga i Eidsvold som heter Hanor. Denne er ikke i Eidsvold i 1865. Men, da er jo Hanord i Nord-Odal....og i Matrikkelen av 1886 finner du Hanor i Hedmark, Sand sogn, Bruker var "Gunder Hansens Enke", men det var ingen Hanord/Hannord/Hanor i Eidsvold i matrikkelen 1886.En annen ting, ja, jeg er søstra til Terje, din gamle leieboer på Dragvold! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asgeir Østli

Hanor ligger mellom rv24 og Storsjøen. Gården er første gang nevnt i 1394 og har vært i samme families (din families) eie siden 1745. I den nye utgaven av Bygdebok for Nord-Odal (utgitt 1995)heter det: "Theodor Gundersen Hanor f.22.12.1859, g.m. Johanne Finborud fra Oslo, eier av Gjermshus i Vinger, så til Oslo". Du bør nok søke i Oslo-tellingen for 1900.Vennlig hilsen Asgeir Østli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.