Gå til innhold
Arkivverket

[#4244] Knut Ivarsen Bergkvam


Gjest Aud Sissel Nilsestuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei, er det noen der ute som har noe som helst greie på Knut Ivarsen Bergkvam? Jeg tror han ble født midt på 1800-tallet i Aurland. Han fikk en uekte datter i Hol. Noen sier han dro til Amerika, andre mener han ble gift til Ål. Jeg kan ikke finne ham i folketellinger eller andre søkersteder. Datteren han fikk med Ingebjørg Olsdtr.Juvo ble født 1879 og fikk navnet Kari Knutsdtr.Juvo og er min oldemor. Mvh Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge databasen til fylkesarkivet i Sogn og Fjordane (fødde) ble Knut Ivarsen født 1.9.1841 som sønn av Iver Knuts. Berekvam og Kari Larsdtr. Hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Den einaste Knut Ivarsen frå Aurland som dreg mot vest over Bergen, er denne:13 9 1879 13729 / 4 Knud Iversen Reikvam 2 8 1851 m Aurland Aurland ugift Cunard Linie Arbeidsmand 20 Kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Jeg har boken for Aurland og Knut Ivarson finnes ikke i denne, men der finnes en Ivar Jonsen Berekvam f.1867 d.1941 på Berekvam gift med 1893 Brita Johs.dtr. Njøs f.1855. Kun en datter Ingeborg f.1894 oppgitt. Bemerket at de flyttet til Østlandet i 1909.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav J.Ellingsen

Knut Ivarson kan koma frå Berekvam i Aurlands-dalen. I Aurland II under Veum 158 er oppført Knut, fødd 1850, son til husmann Ivar Knutsen Vetle Berekvam. Knut reiste til Amerika i 1879.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I flgj. S+Fj. fødde fekk Ivar K. og Kari to Knud, ein i 1841 og ein i 1850. Den første må vere død. I 1865 finn du dei på Øium i Aurland. Eg trur det er han f. 1850, utvandra 1879, du søkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei Olav og Bjørn. Tror kanskje dere er inne på noe der. Det er blitt sagt at Knut Ivarsen ble gift til Ål, men da skulle jeg vel ha funnet ham der, det gjør jeg ikke. Da kan det se ut som min bestemor har rett i at han utvandra til Amerika, ettersigende var han forlovet med Ingebjørg og skulle sende Am.billett. Den kom aldri. Kanskje historia er sann? Dette må undersøkes nærmere. Takk skal dere ha så langt, fins det mer hjelp så tar jeg gledelig i mot. AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.