Gå til innhold
Arkivverket

[#4249] Seselia Andersdtr fra Slåtta I Samnanger


Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Er det noen som kjenner opphavet til Seselia Andersdtr. som i 1814 skal ha giftet seg med Knut Larsson - Slåtta i Samnanger. I følge bygdebok for Samnanger skal hun være født ca 1784 og hun fikk fire barn med Knut. Dør mellom 1829 - da hun fikk den siste - og 1835, da Knut gifter seg på nytt. Jeg finner henne ikke 1801. Navnet skrives gjerne med c og s om en annen og det er vanskelig å søke. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Som du sikker nå har hørt er du ikke alleine om å lete etter henne. I 1801 tellingen finner jeg en tjenestepike på Gjerde, samnanger som heter Seseilia Andersdtr og vår felles hjelper, Geir, har funnet en Seseila Andersdtr døpt den 28.12.1788. Lauvskard skrev jo at hun var f. ca. 1784. Så jeg tror det er denne gjenta, men hvor kom hun fra, det er et annet spørsmål. Jeg stammer fra dattera Magdela og du? mvh Kjellaug kelly.petit@wanadoo.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Jeg stammer fra sønnen Anders. Har også sett denne jenta som er tjenestepige på Gjerde og er enig i at det kan være henne - men hvor hun kom fra? - får vi kanskje rede på senere. mvh truls songstad@libertysurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.