Gå til innhold
Arkivverket

[#4256] Hvem var Marine fra Molde ?


Gjest Bjørn Bill
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Bill

Hei,En av mine barns tipp-tipp-oldemor het Marine. Fra 1900 tellingen finner jeg at hun var født i Molde 1857. Fra et bilde av gravsteinen hennes finner jeg at hun var født 28.08.1857. Hun ble gift med Martin Mælan som var fra Bjørnør i Trøndelag. Spørsmålet er, hvem var Marine's foreldre ? Håper noen kan hjelpe meg med dette.Mvh, Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Bjørn Bill

Hei,Prøver meg igjen med en etterlysning som jeg hadde en tid tilbake. Er det noen som vet noe om denne Marine beskrevet nedenfor.Mvh, Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Omega Marine Schjelderup var 9 år ved FT 1865. Hun var riktig nok født i Trondheim, men hadde ei søster født i Molde. Blant de som heter Marine, er dette den mest sannsynlige. Johanne Marine Graae, 10 år, født i Aalesund, bosatt i Christiansund, kan være en annnen mulighet. Martin og Marine gifta seg sannsynligvis i Molde eller Trondheim ca 1887. Dersom en finner vielsen, bør en også kunne finne opprinnelsen til Marine.Jeg går ut fra at du har full oversikt over slekta til Martin Mælan. Han er litt lettere å finne ut av.Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Unnskyld meg altså, men.. Omega Marine - med eit slikt namn ville eg tru faren måtte vere tranfabrikant;-)Men for å vere litt meir seriøs: På leiting etter ei som heitte Marine ville eg også ha halde augo opne for Martine og andre liknande skrivemåtar. Litt sjeldne namn har ein tendens til å bli vridd over til noko meir vanleg som liknar, enten av folketellaren eller den som har skrive det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Bill

Hei,Jeg har ikke sett i noen vigselsprotokoll fordi jeg ikke vet hvor de ble gift. Martin Mælan sin slekt er enklere å følge bakover da hans forfedre er godt beskrevet i bøkene om Bjørnørfolket. Nå skal og sant sies at jeg har heller ikke brukt mye tid på å finne ut noe om denne Marine. Det jeg tenkte på var at dersom noen hadde lett tilgang på Kristiansund's kirkebøker var å sjekke opp fødselsdatoen hennes og dermed finne foreldrene.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ble ikke det eldste barnet født i Molde i 1888? Da er vel muligheten stor for at de ble gift der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.