Gå til innhold
Arkivverket

[#4263] Ludvig Peter Olsen f.1872?


Gjest Marita Bårdsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Bårdsnes

Min oldefar på morssiden heter Ludvig Peter Olsen og er en av 11 søsken,sies det.Født i Dolm sokn, Hitra. Han har en bror som er f.1874 og heter Johan Olsen (f 1874,og i henhold til et brev fra Seatle: 2 søstre ved navn Hanna og Lena og 7 til. Foreldrene deres er Iver Olaus Olsen og Beret Lorentsdatter f. Hitteren. Min morfar Phillip Olsen, sønn av Ludvig P. .g.m. Ingrid Jensdatter (f.17 mai 1901) Akset;Hitteren),var Baptist. Kan deler av slekten ligge i Baptistmenigheten??? Hvor skal jeg lete????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Du finner familien på Hansvikaunet, Vikna (Vigten)i 1900: Lenke Peter Olsen er baker, født 1872 i Hitteren Filip, født 9/6 1899 er "uten erverv" i 1900! Meir interessant er det kanskje at Amalie Berntine er født 1894 i Trondheim.Beret Lorentsdatter finner ein i 1865 på Tøften, Hitteren. Ho er født i 1854. Men far Iver Olaus Olsen kan vel neppe vere han som er født 1865 i Hitteren, kanskje heller han født 1853 i Nærøy.Det skulle vel ikkje vere Bereth og Elias Olsen, i 1900 i Trondheim, som er foreldrene?Broren Johan Olsen er konditorsvenn i Kristansund i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Bårdsnes

Takk for at du viste interesse, men de jeg leter etter er de resterende 7 søskenene til Ludvig Peter Olsen. Morfar og søskenene hans med etterkommere har jeg i en slektsbok. Iver Olaus og Beret er funnet i kirkebøker på Hitra, også deres foreldre som stammer fra Bispøyene og distriktet Dolmøy ,Hitra. Ludvig Peter og Johan er født og døpt på Hitra, men deretter finner jeg ikke familien noen steder,heller ikke i utflyttingsprotokollen for Hitra. Ludvig Peter var baker samtidig som han prekte i baptistmenigheten. Det medførte at de flyttet en del deriblandt Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.