Gå til innhold
Arkivverket

[#4285] Ingeborg Hansdatter f.ca 1790 Gederø - Tjøtta


Gjest Evy Sander Meling
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Sander Meling

Ingeborg Hansdatter g.m Peter Jonassen 1817 i Tjøtta. Kjenner til ett barn.Peder Brok Petersen f. 1824. Hadde paret flere barn og hvem var hennes foreldre ? Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest berit knudsen

Hei Evy.Jeg er også på leting etter de samme personer. Jeg holder på med etterkommere av Peder Broch Pettersen f. 18/7 1824 Gederø.Jeg vet heller ikke hvem som er hans besteforeldre. Jeg lurer på om Ingeborgs foreldre var: ungkar Hans Joensen Minnes? og pike Ane Christensdt. Mochelbostad. Det e veldig usikkert. I tilfelle så er Ingeborg døpt 7/6 1795 på Tjøtta. som hennes mann har jeg Petter Andreas Jonasen dpt./f. 26/12 1789 Tjøtta. Er du enig i det. Peder Brochs sønn Edvard A.O.Pedersen emigrerte til USA.Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei Berit.Takk for tipset. Skal se om jeg kommer videre med den tråden om Hans Joensen Minnes og Ane Christensdt.Mochelbostad. Har registrert Jonas Nielsen f.ca 1752 og Karen Isachsdt f.ca 1761 som foreldre til Petter Andreas. Jeg er selv etterkommer av Peder Broch.Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berit knudsen

Hei igjen Evy.Du har da kanskje noe om Peder Brochs kone Ane Maia Zahl Salomonsdatter. Salomon Larsen Olderø dpt. 25/3 1792 og kona Ane Eliasdt. Som Salomons foreldre lurer jeg på Lars Larsen og Else Peersdt. Kan det være riktig. Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei. Har Lars Larsen f.1757 og Else Elisabeth Pedersdatter f.1761 som foreldre til Salomon. Foreldre til Lars Larsen er Lars Eliasen f.1736 og Ane Hallesdt født f.1737. Else Elisabeths foreldre er Peder Pedersen og Else Christopersdt gift i 1760. Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Agnar Johansen

Hei Evy. Jeg har med stor interesse lest ditt siste innlegg. I skifte etter Daniel Eliassen på gården Hamnes i Alstahaug i 1773 finner jeg at hovedpersonen hadde en bror som het Lars Eliassen som på det tidspunkt var død. Det var opplyst at Lars hadde to barn, sønnen Lars og datteren Anne, som var gift med Carsten Jacobsen. Anne Larsdatter er min ane og jeg lurer derfor på om dette er samme person som du nevner i ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Hei. Kan dessverre ikke hjelpe deg her. Vet ikke om Lars Eliasen hadde en bror ved navnet Daniel. Om jeg finner ut av det hører du fra meg.Hilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.