Gå til innhold
Arkivverket

[#4290] Mine spor etter Andreas Olai Hansson Dingsør stop


Gjest Tor Lie
 Del

Recommended Posts

Takk for hjelpen i forrige innlegg. Men mine spor, og søkekunnskaper stopper der. Derfor prøver jeg videre. Andreas Olai ((Hansson)farsnavn) Dingsør f. 1871. Sønn av Hans Halvorson. Er registrert i Bergen i 1881, før han etter mine spor utvandret til Danmark ca 1900. Men hvor han var i tidsrommet mellom vet jeg ikke. Heller ikke hvor han var i Danmark Han var mest sannsynligvis i Stavanger området ved midten av 1890. Er det noen som kan hjelpe, evnt. tips til å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Oystein Stiansen

Heisan Tor!Jeg vet ikke om dette hjelper, men jeg har et forslag. Den perioden du savner din ane, mellom 1880-1890, er han i rett alder for a monstre paa et skip i Bergen eller Stavanger. Og i denne perioden var det jo oppgangstid for skipsfarten.Moenstringsprotokollene finner du paa statsarkivet i Bergen og Stavanger, og de kan vaere verdt aa ta en titt paa. Kanskje du finner noe mer informasjon der? Jeg har klart aa loese flere familiemysterier ved hjelp av disse protokollene.Moenstringsprotokollene inneholder informasjon om hvilket skip mennene moenstret paa, hvor og naar de baade moenstret paa og av (inn- og utland), saa det er et hav av informasjon aa hente dersom du finner din ane der. Men det kan ta litt tid...Lykke til! Oystein Stiansen(- denne dumme maskinen kan ikke skrive norske bokstaver, derfor den litt merkelige norsken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

I 1891 teljinga for Bergen fann eg ein Andreas Hans.Dingsør f.-72. Han budde då i Strandgaden 170 og var BagerLæredreng.Er dette din Andreas?Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.