Gå til innhold
Arkivverket

[#4293] Gustav J.Bergfjord f.1894 Lindås


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er på jakt etter foreldrene til Gustav J.Bergfjord som trolig ble født 21.04.1894 på Lindås.Jeg tror jeg kan ha funnet de rette personene.For ved folketellingen 1900 finner jeg på Spjutøen , Lindås Jacob Bergfjord og Maria Bergfjord.De har bl.a. en sønn Gustav f.1895.Dersom det er noen som har tilgang til fødte i Lindås 1894-95 kunne man kanskje bekrefte/avkrefte om det er de rette foreldrene jeg har funnet.Alderen kan passe , og J. som mellomnavn kan stå for Jacobsen .Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

I følge kirkeboken for presten i Lindås, B1. Lygra sokn, f. 35b, ble "Gustav" født 21. april 1895 og døpt 30 juni samme år. Foreldrene hans var "Smed Jakob Andersen Bergfjord (1860) og hstr. Isakine Marie Isaksdtr. (1859)." De bodde på Spjutø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Jeg menar at Spjutøy er omhandlet i boken Oddvar Risøy (1998), Øyane, Liv og Utvikling. Denne får du lånt på biblioteket i Bergen.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.