Gå til innhold
Arkivverket

[#4304] Ragnhild Amundsdtr Waalen 1791-1846


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei. Noen der ute som har lyst til å hjelpe meg med å finne forfedre for Ragnhild Amundsdtr Waalen, født på Eiker, Buskerud i 1791 av foreldrene Amund Olsen (Lunde??) og kone Mari Andersdtr (Smørgrav??). Ragnhild ble 1814 gift med Anders Larsen Stenshorne.Håper noen har lyst til å hjelpe meg med dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne Ragnhild Amundsdatter var døpt/født 15 Jan 1792 og ble gift med Anders Larsen Stenshorne 30 Okt 1814. Hennes far var Amund Olsen Vålen og hustru Mari Andersdatter Steenshorne - du finner dem på Waalen i 1801-tellinga. Amund var født 1743 og var sønn fra Ole Pedersen Vålens 2. ekteskap med N.N - Ole Pedersen var første gang gift med Berthe Pedersdatter Stablum. Hvem Ole Pedersen var sønn av vet jeg ikke. Mari Andersdatter Steenshorne var datter av Anders Pedersen Skistad/Steenshorne og Siri Larsdatter Busland. Håper dette var til Hjelp! Jeg sliter sjøl med folk på Hals /Lille Hals på Eiker ...har du noe der?Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Tusen takk for opplysningene (det må ha vært veldig mye ingifting i denne slekta, har jeg en følelse av). Nei jeg har ingen ting fra Hals/Lille Hals

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei igjen, jeg har et spørsmål til, vet du om Anders Pedersen og kona Siri noen gang har bodd på Smørgrav/f. For disse folka kjøpte vistnok Stenshorne en gang på 1760 tallet (etter det jeg har hørt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg kan sjekke opp det..men nå sitter jeg på Hawaii...og har ikke med meg noe slektsstoff. Kommer hjem til jul. Mail jeg gjerne privat på jon.torp@c2i.net....så skal jeg se hva jeg kan finne ut av når jeg kommer meg hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.