Gå til innhold
Arkivverket

[#4310] Marte Marie Olsdatter f. ca. 1811, Høland


Gjest Sigmund Rannem
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Rannem

Marte Marie ble gift med Søren Olsen Randem i 1835. Søren var født ca. 1810. Mor til Marte Marie het muligens Gunhild Olsdatter. I FT 1801 for Høland er det imidlertid oppført flere Gunhild (Gunhil/Gunnhil/Gunild) Olsdatter i passende alder til å kunne ha vært mor til Marte Marie. Kan noen hjelpe meg med å bekrefte (via kirkebøkene?) at Marte Maries mor het Gunhild Olsdatter og i så fall identifisere den rette person? Jeg er også interessert i anene til Gunhild og hennes mann.På forhånd takk for all mulig hjelp.Sigmund Rannem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

Marte Marie Olsdatter ble født på Fet under Auten i Høland i 1811 som uekte datter av svensken Ole Jonsen og enken Gunhild Olsdatter. Gunhild mener jeg å ha identifisert med Gunhild Olsdatter, født på Brangerud i Høland 1773, død på Gunhildrud, trolig under Slorbak i Høland i 1834. Marte Marie Olsdatters far omtales i 1835, da hun giftet seg, som Ole Løsgjenger, fra Sverige.For noen år siden utarbeidet jeg en oversikt over slekten til Juliane Marie Sørensdatter, født 1841, datter av Søren Olsen Randum under Søndre Rakkestad i Høland (1810-1889) og nevnte Marte Marie Olsdatter (1811-1862). Det er et nokså omfattende arbeid, utarbeidet på engelsk for en kvinne i Minnesota i USA. Jeg sender deg gjerne denne, men foreslår at du da tar kontakt med meg direkte: ottesen@kristiansand-katedral.vgs.no.Vennlig hilsen Odd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.