Gå til innhold
Arkivverket

[#4336] Albret Nielsen Kruse Bragernes


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

  • 7 år senere...
Gjest Berit Knudsen

Nå tror jeg at jeg har funnet dødsfallet, men er ikke 100% sikker da farsnavnet ikke står, men det fantes meg bekjent ikke flere med det navnet i Drammensdistriktet. Albrigt Krusse begr. 4/11 1729 Strømsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Her er skiftet etter kona Kirsten Ansteensdtr [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=sk06021682&gardpostnr=1168&personpostnr=6046&merk=6046#ovre>Lenke og her gravlegges henne 14/6 1725 på Bragernes Lenke Det kan være Niels Kruse sin begr. du har funnet. Han nevnes som død i 1744 og hans barn bor på Strømsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk skal dere ha begge to. Jeg går ut fra at der er riktig Albrigt siden det ikke finnes flere. Jeg kan opplyse om at sønnen Nils døde 1738 på Bragernes.I grunnen så er jeg ferdig med akkurat disse personene.Jeg er altid på jakt etter hvem foreldrene til Albrigt Nielsen Kruse var, og har derfor rota litt rundt på Vestlandet siden datteren Anne døde i Bergen da hun var på besøk hos en Jacob Kruse. Har stilt spørsmål ang. presten Hans Kruse her før. Jeg tror at Albrigt kan være bror av Rasmus Nielsen Kruse som var i Gjerpen-distriktet i 16... Rasmus skrev brev om at det ble hugget ned for mye skog i forbindelse med gruvedriften i distriktet. Mener Rasmus var forlovet der også, men jeg lurer på om hun døde. Han returnerte til København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg vet at jeg en gang har bladd i ei stor bok om Kruse-slekta. Den tok utgangspunkt i Albert Nilsen Kruse. Jeg tror jeg leste i den på Larvik bibliotek. Jeg husker dessverre ikke noe mer om den, men du kjenner kanskje boka fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.