Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Berit Knudsen

[#4339] Philip Boy, Bragernes rundt 1700.

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Er det noen som vet noe om han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Skogli

Hei!Jeg har kun følgende, opplysningene er hentet fra ”Familien Krum i Norge” av Einar Krum-Hjersing, 1914:Phillip Boy var kjøpmann, hadde sønnen Jacob Boy døpt i Bragernes 28.10.1718. Jacob døde i 1785. Han ble gift 20.01.1753 med Susanne Margrethe Stud (døpt 04.08.1729 Strømsø - begravd 16.08.1753), som først hadde vært gift med Jacob Jensen Krum, 1714 - 1749. ”Nogle aar efter hustruens død kjøbte han gaarden ”Wøyen” ved Kristiania, hvor han døde i 1785”. Dette er altså sønnen Jacob, så det ble i grunnen ikke så mye om faren Phil(l)ip, men det kan jo være et spor…….Lykke til!Hilsen Bjørn :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Takk for opplysningen Bjørn. Alt monner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Fjeldsgård

Du har da Vøyensvingen i Iladalen,om det har vært en gård ved Kristiania vet jeg ikke, men Wøyen gård, Gamle Lommedalsveien på Vøyenenga i Bærum ligger vitterlig i nærheten av Kristiania

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Takk Kristian. Det fantes en Wøyen gård i Aker (Christiania). Jacob Boy kjøpte den etter sin søster som døde 1780.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Normann

På Familysearch fant jeg herr Boy: Philup BOY Sex: M Marriage(s): Spouse: Johanne NIELSDR TULLE Marriage: 14 Mar 1709 Bragernes Drammen, Buskerud, NorwayLaila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.