Gå til innhold
Arkivverket

[#4339] Philip Boy, Bragernes rundt 1700.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Jeg har kun følgende, opplysningene er hentet fra ”Familien Krum i Norge” av Einar Krum-Hjersing, 1914:Phillip Boy var kjøpmann, hadde sønnen Jacob Boy døpt i Bragernes 28.10.1718. Jacob døde i 1785. Han ble gift 20.01.1753 med Susanne Margrethe Stud (døpt 04.08.1729 Strømsø - begravd 16.08.1753), som først hadde vært gift med Jacob Jensen Krum, 1714 - 1749. ”Nogle aar efter hustruens død kjøbte han gaarden ”Wøyen” ved Kristiania, hvor han døde i 1785”. Dette er altså sønnen Jacob, så det ble i grunnen ikke så mye om faren Phil(l)ip, men det kan jo være et spor…….Lykke til!Hilsen Bjørn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Du har da Vøyensvingen i Iladalen,om det har vært en gård ved Kristiania vet jeg ikke, men Wøyen gård, Gamle Lommedalsveien på Vøyenenga i Bærum ligger vitterlig i nærheten av Kristiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

På Familysearch fant jeg herr Boy: Philup BOY Sex: M Marriage(s): Spouse: Johanne NIELSDR TULLE Marriage: 14 Mar 1709 Bragernes Drammen, Buskerud, NorwayLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.